باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province
     

لینارت نیلسون (Lennart Nilsson) دوازده سال از عمر خود را صرف تهیه تصاویری از رشد نوزاد درون رحم کرد. این تصاویر باورنکردنی با استفاده از دوربین های معمولی مجهز به لنز ماکرو و همچنین میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است. در این تصاویر مراحل رشد نوزاد از ابتدای لقاح تا کامل شدن جنین و تبدیل به یک نوزاد را می بینیم.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

رژیم غذایی برای کاهش فشار خون بالا

 

چاقی و اضافه وزن مسلماً با فشارخون بالا ارتباط دارد. شیوع فشار خون بالا در افراد جوان و چاق دو برابر و در افراد مسن و چاق 50 درصد بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی است. در مردان به ازای هر 10 درصد افزایش وزن، فشار خون 6/6 میلیمترجیوه بالاتر می‌رود.

اكثر افراد مبتلا به پُرفشاری علایمی ‌ندارند، اما این مشكل می‌تواند سبب آسیب حاد یا مزمن به بخش‌های مختلف بدن شود. در مغز این مشكل به مویرگ‌های خونی آسیب می‌رساند، در نتیجه سكته مغزی  بروز می‌كند. در چشم‌ها، پرفشاری سبب آسیب به مویرگ‌های خونی و بروز اختلال بینایی  و در كلیه‌ها نیز سبب نارسایی كلیه  می‌شود. ممكن است علایمی‌‌ از قبیل سردرد، دردهای قفسه سینه و تنگی نفس نیز بروز كند.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ورزش و سرما خوردگي

 


آيا ورزشکاران به هنگام ابتلا به سرماخوردگي و آنفلونزا بايد به تمرين خود ادامه دهند؟


بيماري هاي عفوني

عفونتهاي مجاري تنفسي فوقاني مانند سرما خوردگي ،سرفه ، عفونتهاي گلو و گوش مياني از دلايل اصلي مراجعان به پزشکان عمومي در سطح جهان است. از آنجا که افراد بالغ به طور متوسط 2 تا 5 بار در سال دچار سرماخوردگي مي شوند، تعجب آور نيست که پيامدهاي اقتصادي و اجتماعي اين بيماريها از نظر شمار روزهاي کاري از دست رفته و هزينه هاي مشاوره و مراقبت هاي پزشکي و داروهايي که بدون تجويز پزشک  مصرف مي شود، بسيار قابل توجه باشد.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

کدام مواد غذایی باعث سوزش معده می‌شوند

پیتزا، بال مرغ پخته: اینها خیلی خوشمزه هستند، اما چند ساعت بعد از خوردنشان احساس می کنید سینه تان می سوزد و دهانتان ترش مزه می شود. اگر بگوییم سوزش یا همان ترش کردن معده مشکلی بسیار ناراحت کننده است، مثل این می ماند که بگوییم قلقلک دادن خنده آور است.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

بیماری دیسک کمر و عوارض آن

چرا برخی دیسک کمر می گیرند و درمان آن چیست و…؟ سؤالاتی است که با آقای دکتر محمد مهدی نژاد کاشانی، متخصص ارتوپدی و عضو جامعه جراحان ارتوپدی ایران در میان گذاشتیم که ایشان به آنها پاسخ داده است:

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

محقق : مسعود احمدلو

بی خوابی

بیخوابی کوتاه مدت معمولا همراه با اضطراب و یا با انتظار یک تجربه اضطراب انگیـز (مانند امتحان) است.این حالت معمولا نیـازی بـه درمان اختصاصی ندارد و اگر هم استفاده از دوره های خواب آور جایز باشد ، درمان دارویی کوتاه مـدت خواهـد بـود . بی خوابی مداوم گـروه نسبتـا شایع تـری از اختلالات را تشکیل می دهـد که در آنها مشکل عمده در به خواب رفتن است نه تداوم خواب .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

آنچه که باید درباره بهداشت و زیبایی ناخن ها بدانیم

شاید شما هم جزو کسانی هستید که همیشه‌ به‌ سلامتی‌ و زیبایی‌ چهره‌ و پوست‌ خود اهمیت‌ داده‌اند، اما ناخن‌ها را فراموش‌ کرده‌اند. بهتر است‌ بدانید که‌ سلامتی‌ و بهداشت‌ ناخن‌ها، صرف‌ نظر از زیبایی، نشانگر سلامت‌ جسم‌ است.رنگ‌ ناخن‌ بیانگر سلامت‌ درون‌ و جسم‌ شماست. بنابراین‌ از امروز توجه‌ بیشتری‌ به‌ ناخن‌های‌ خود داشته‌ باشید.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو
محقق : مسعود احمدلو
 
پزشکی و ورزش : افسردگی

 

 

 

ورزش برای سلامتی جسم و روح ضروری است. ورزش موجب تخلیه احساسات منفی مانند عصبانیت، ناامیدی و کج‌خلقی می‌شود. این کار با تحریک تولید واسطه های شیمیایی عصبی مانند نوراپی نفرین انجام می‌شود و به بیرون آمدن شما از افسردگی کمک می‌کند. فعالیت فیزیکی باید جزیی از درمان افسردگی باشد و حتی اگر به تنهایی استفاده شود نتایج شگفت‌انگیزی دارد.

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو
محقق : مسعود احمدلو
 
پزشکی ورزشی : دیابت

 

 

 ● مقدمه و چگونگی شروع فعالیت ورزشی

 

 

انجام ورزش باید به عنوان جزئی از برنامه روزانه شما در بیاید. برای رسیدن به این هدف شما باید هر چه زودتر و در سنین پایینتر ورزش منظم را شروع کنید.به عنوان مثال اگر فرزند شما مبتلا به دیابت است انجام منظم فعالیت ورزشی توسط شما نه تنها موجب افزایش سطح سلامت عمومی بدنتان خواهد شد بلکه الگوی خوبی را نیز برای فرزندتان بوجود خواهد آورد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان هنگام انجام فعالیتهای ورزشی همراه وی باشید و او را به انجام مداوم آن تشویق نمایید. همیشه قبل از شروع هر ورزشی ابتدا به مدت ۱۰-۵ دقیقه نرمشهای کششی انجام دهید.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو
محقق : مسعود احمدلو
 
پزشکی ورزشی بانوان

 

کلیات :

از آنجا که بر روی ورزشکاران زن پژوهشهای دقیق و گسترده ای صورت نگرفته است یک اتفاق نظر و تفاهم کلی در مورد سطح عملکرد آنها وجود ندارد . وجود اختلافات فیزیولوژیک و نیز ساختاری بین جنس زن و مرد هم مزید بر علت شده است . در اینجا به  تعدادی از ویژگی های جنس مؤنث در ارتباط با ورزش و فعالیت بدنی اشاره می کنیم .




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

مبانی پزشکی ورزشی

* عملکرد:

 

 

پزشکی ورزشی را می توان به طرق مختلف تعریف کرد. در بعضی از متون، طب ورزشی یک رشتۀ علمی – حرفه ای است که در کنار سایر رشته های علمی همچون فیزیولوژی ورزش، بیو مکانیک ورزشی و روانشناسی ورزشی در خدمت ورزش می باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

پزشکی ورزشی ( طب ورزش ) چیست :

پزشکی ورزشی تخصصی است که به پیشگیری، تشخیص و درمان آسیب هایی که درتمرینات و مسابقات ورزشی رخ داده اند،مخصوصا صدمات مربوط یه چرخش و پیچش مفصلی  که منجر به آسیب عضلات،تاندون ها(زردپی)،لیگامان ها(رباط)،منیسک(مینیسک)،استخوان و خود مفاصل میشود،میپردازد.با اقتباس از Wikipedia




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ورزش بعنوان درمانی برای سرطان

شواهد نشان می دهند که ورزش برای درمان سرطان بسیار تاثیر گذار است. تحقیقات چندی ، ارتباط بین ورزش ، احیای وضعیت جسمانی و کیفیت زندگی در بیماران سرطانی را نشان می دهند و یافته های مثبتی را گزارش کرده اند.
این تحقیقات ، زنان مبتلا به سرطان سینه را که تحت درمان قرار گرفته اند ، مورد بررسی قرار داده استو این زنان تمرینات باشدت متوسط را در برنامه درمانی خود اضافه کرده بودند . در اغلب مطالعات به عمل آمده ، زنان به مدت 20 تا 30 دقیقه و سه بار در هفته با شدت متوسط تمرین می گردند و این کار را به مدت 4 تا 12 هفته ادامه می دادند. برنامه های ورزشی شامل دوچرخه ثابت و برنامه های پیاده روی بود.
طبق بررسی های انجام شده ، ورزش تاثیر مثبتی بر روی عملکرد فیزیکی و روانی بیماران سرطانی تحت درمان داشته است. این اثرات عبارتند از یافته های زیر:
• افزایش ظرفیت عملکرد
• کاهش توده چربی بدن
• افزایش توده عضلانی
• کاهش سستی و خستگی
• بهبود مکانیزمهای دفاعی طبیعی بدن
• بهبود وضعیت کنترل بدن
• بهبود خلق و خو
• بهبود در حس اعتماد به نفس
• بهبود در کیفیت زندگی

دیگر مطالعات نشان داده اند که تمرین کردن و انجام حرکات ورزشی در بیماران سرطانی ، ظرفیت عملکرد را بالا برده و میزان ضربان قلبی را در ورزشهای ارائه شده با شدت مورد نظر کاهش داده است و میزان فشار کاری و زمان خستگی را در مقایسه با بیمارانی که ورزش نمی کنند افزایش داده است.
تغییرات روانی شامل کاهش در علائم بر هم زننده تعادل روانی ، کاهش در میزان افسردگی و کاهش در مشکلات خواب هم از دیگر یافته های این تحقیقات می باشد.




ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

ديابت شيرين... يك بيماري همه گير در حال شيوع

ديابت شيرين يك بيماري است كه در آن بدن قادر به توليد و يا استفاده از انسولين نمي باشد. انسولين يكي از هورمونهاي ضروري بدن است كه ميزان سوخت و ساز گلوكز، چربي و پروتئين را تنظيم مي كند. اين سوخت و سازها بر اثر بيماري ديابت دچار اختلال مي گردند. بطور معمول افرادي كه از ديابت رنج مي برند داراي سطح بالايي از گلوكز در خون خود مي باشند كه به آن «هايپرگليسمي» هم مي گويند و ناشي از ترشح ناقص انسولين، عملكرد بد انسولين و يا هر دو مي باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 311
بازدید کل : 640369
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل